El nou curs 2013-2014 ja ha començat.
EDUCACTION dona la benvinguda a tots els nous usuaris. Esper que sigui una eina
útil i profitosa i que vagi millorant gràcies als vostres suggeriments i
comentaris.
Aquest bloc té un caràcter didàctic i
defensa una pedagogia activa. Per tant, pens que els continguts educatius han
d’estat connectats amb la realitat i que l’educació és una eina que ha d’ajudar
a ser millors persones, a ser ciutadans conscients dels problemes de la seva societat, i disposats a lluitar per canviar el món.
Per tant, no s’amagarà la realitat del
conflicte social i educatiu que vivim en aquest moments. Sense fer res més que
exercir el nostres drets com a ciutadans ens han acusat de tot: segrestadors,
manipuladors, “vagos”, etc. Sembla que ja és igual que s’intenti fer pedagogia
des d’aquest espai, però no pens que no puc renunciar a explicar què està
passant.
I s’ha de dir que, lamentablement,el
curs no ha començat amb normalitat. Els docents de les Illes Balears ens trobam
immersos en una VAGA INDEFINIDA, i
com a membre d’aquest col·lectiu, particip activament d’aquesta vaga, ja que
compartesc plenament els punts que es reivindiquen. (Veure enllaç: http://assembleadocentsib.blogspot.com.es/2013/09/plataforma-reinvindicativa-de.html)
Una vaga, com estudiam en les
assignatures d’història quan toca el tema de la Revolució industrial, i en
concret a l’apartat del Moviment Obrer, és una mesura de pressió d’un
col·lectiu (inicialment la classe obrera) cap els seus patrons (inicialment els
empresaris), consistent en no assistir a la feina per tal de paralitzar la
producció. Naturalment, si no es treballa no es cobra, però els patrons no
tenen productes per vendre i fer negoci. Aquesta mesura de pressió té com a
objectiu poder negociar amb els patrons, els que tenen la paella pel mànec. Al
començament, les vagues eren considerades il·legals i moltes d’elles
comportaren conseqüències tràgiques. La lluita del moviment obrer ha aconseguit
que aquesta forma de pressió s’hagi convertit en un dret dels treballadors.
En el nostre cas, el col·lectiu som els
docents de les Illes Balears (d’infantil, primària i secundària; de
l’ensenyament públic i del privat concertat), i el nostre patró és la
Conselleria d’Educació i Cultura de les Illes Balears. L’activitat productiva
és l’ensenyament, les classes que fem cada dia.
Des de fa uns anys, i particularment amb més intensitat, des de
l’arribada del Partit Popular al poder hem anat patint des de les retallades
pressupostàries una important minva de
la qualitat de l’ensenyament públic (manca de pagaments als centres per
mantenir la seva activitat, augment del nombre d’alumnes per aula, disminució
d’especialistes terapèutics i de professors en general, no substitució immediata
de les baixes, etc.), de les nostres condicions laborals
(augment d’hores lectives, no pagament de complements, disminució contractació
d’interins, no pagament de les baixes laborals...), de la llibertat d’expressió (avantprojectes de la llei de convivència
o la llei de símbols) i com a remat, la
imposició del famós decret TIL (Tractament Integral de Llengües), que ha
obligat als centres a canviar el Projecte Lingüístic propi, per un sistema de
percentages d’hores a repartir entre català, castellà i anglès; i que, de cop i
sense tenir en compte la realitat dels centres –nivell d’anglès dels alumnes,
nivell d’anglès dels professors, desenvolupament de Seccions Europees...-
obliga a fer matèries en anglès a tots els alumnes d’un determinat nivell
educatiu. Quin desbarat!
Esperem que rectifiquin i que escoltin aviat a la
comunitat educativa que majoritàriament dona suport a nostres demandes. Però no
és aquest el seu tarannà i sembla que el conflicte serà llarg. Tot d’una que es
resolgui i es desconvoqui la vaga les classes es desenvoluparan amb normalitat
. Mentrestant aniré publicant al bloc, de manera progressiva, informació de
cada assignatura, per a que es pugui començar a treballar cada una de les àrees
que impartesc .
Les assignatures principals, i per tant, entrades del bloc, no
són les mateixes del curs passat. S’incorpora GEOGRAFIA D’ESPANYA. Es mantenen
HISTÒRIA DE L’ART, ARTS ESCÈNIQUES i CULTURA AUDIOVISAL, que repartirà els seus
continguts entre CÒMIC, FOTOGRAFIA, CINEMA... La GEOGRAFIA GENERAL i la HISTÒRIA s'adaptaran com el curs
passat al nivell de 1r d'ESO.
A poc a poc, aniré incorporant
més continguts, més recursos i també aniré actualitzant les diferents
propostes culturals i cíviques. Recordau que a més del bloc existeixen altres
elements de contacte i d'interrelació digital com ara el programa Liorna, la
plataforma Edmodo -alumnes de
Batxillerat- i el correu electrònic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada