dijous, 11 de gener del 2018

ACTIVITAT 1. GRÈCIA TEATRE I MÀSCARA


 La primera activitat practica realitzada a l’assignatura de Fonaments de l'Art I del curs 2017-2018, al marge de comentaris d'obres d'art , ha estat vinculada al tema de Grècia i relacionada amb el teatre. i I ha consistit en l'elaboració d'una màscara. Com ja havien posar en pràctica altres cursos,varem
aprendre a realitzar una màscara a partir de una plantilla de cartolina que els alumnes havien de fotocopiar, retallar, doblegar, aferrar i finalment caracteritzar.










Naturalment un dels objectius era relacionar la seva màscara amb el teatre grec (tragèdia i comèdia), però també va servir per ampliar l’espectre i relacionar-la amb altres formes teatrals o para-teatrals més modernes; i a partir d’aquí, esbrinar l’ús de la màscara amb l’entrenament dels actors i les seves possibles formes d’interpretació. Per això, durant la realització varem projectar vídeos que exemplificaven el treball de màscares per part de grups de teatre contemporari, tant en la fase d'entrenament actoral (Escola de Lecoc, per exemple) com de reprensentació (Familie Flöz)



 Es va facilitar als alumnes la plantilla via en pdf via digital o en model imprès i es va recomanar impressió en cartolina, però un important grup d'alumnes va fer la impressió en paper i després varen haver d’afegir-ne un altre paper o cartró perquè tingués més consistència. Els alumnes  a més, havien de dur tisores, coa d’aferrar i els materials adients per “decorar” la seva màscara. Varen calcular unes tres sessions per encetar la feina (tallar, aferrar, decorar) que varen quedar una mica justes, sobretot perquè el primer dia nombrosos alunmnes d'un dels grups no va dur el material, amb la qual cosa es va haver d'afegir una quarta sessió.


Els principals problemes trobats varen estar relacionats amb la forma de gestionar i aprofitar el temps, dur els materials al seu temps i el procés de muntar les diferents peces que composaven la màscara. Però els resultats varen ser força interessants i en alguns casos originals, particularment en el grup d'arts plàstiques.


Aquests aspectes, juntament amb la qualitat tècnica, la creativitat i el resultat estètic varen configurar els criteris d’avaluació.

En acabar la feina varem fer fotos de les màscares posades tant a nivell individual (on els alumnes d'arts escèniques varen crear un millor posat) com col·lectiu (grup d'arts plàstiques). Que no podrien fer qualque ús d'aquestes màscares?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada