La tercera
activitat realitzada a l’assignatura i vinculada al tema de Grècia, va estar
relacionada amb el teatre. Varen intentar a aprendre a realitzar una màscara a
partir de una plantilla de cartolina que els alumnes havien de fotocopiar,
retallar, doblegar, aferrar i finalment caracteritzar. Naturalment un dels
objectius era relacionar la seva màscara amb el teatre grec (tragèdia i
comèdia), però també va servir per ampliar l’espectre i relacionar-la amb
altres formes teatrals o para-teatrals més modernes; i a partir d’aquí,
esbrinar l’ús de la màscara amb l’entrenament dels actors i les seves possibles
formes d’interpretació.
Es va facilitar als alumnes la plantilla via en pdf via digital o en model imprès i es va recomanar impressió en cartolina; com que la majoria va fer la impressió en paper després varen haver d’afegir-ne un altre paper o cartró perquè tingués més consistència. Els alumnes a més, havien de dur tisores, coa d’aferrar i els materials adients per “decorar” la seva màscara. Varen calcular unes tres sessions per encetar la feina (tallar, aferrar, decorar) que varen quedar una mica justes.
Els principals problemes
trobats varen estar relacionats amb la forma de gestionar i aprofitar el temps,
dur els materials al seu temps i el procés de muntar les diferents peces que
composaven la màscara. Però els resultats varen ser força interessants i en
alguns casos originals.
Aquests aspectes,
juntament amb la qualitat tècnica, la creativitat i el resultat estètic varen
configurar els criteris d’avaluació.
Durant el procés
d’elaboració es van projectar diversos vídeos sobre l’ús de la màscara al
teatre contemporani tant el com a eina de formació i entrenament (Jacques Lecoq) o com a gènere diferenciat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada