Els objectius de l'activitat eren:
- Connectar
amb un mateix gràcies a la música.
- Despertar
i reconèixer les emocions a través de l’escolta activa de la música.
- Identificar
unes característiques musicals amb unes emocions.
- Imaginar
per ordenar les emocions provocades per la música.
- Desenvolupar
una consciència corporal que permeti l’expressió d’emocions.
- Aprendre
a deshinibir-se a través de la música i del moviment.
- Aprendre
a treballar en grup, a escoltar el company i a gestionar decisions col·lectives
en un temps limitat
- Establir
unes relacions positives i empàtiques amb els altres.
- Gaudir
de la música i de l’expressió corporal.
Tot això sense perdre de vista les assignatures que desenvolupaven casdascú. Per tant, necessitaven almanco duess sessions (que després varen ser-ne més). Una centrada en l'escolta i l'anàlisi musical, on s'anirien identificant uns temes musicals amb determinades emocions, i una altra, on una vegada seleccionades musiques-emocions intentarien desenvolupar l'expressió d'aquestes emocions a través del cos i el moviment, mentre la cara quedaria oculta per una màscara (activitat realitzada pels propis alumnes durant el del tema relatiu a l'art i el teatre grec).
En aquesta segona sessió se partiria del joc dramàtic, continuaria per exercicis d'improvisació i s'avançaria cap a una proposta de coreografia (que només es va poder perfilar mínimament amb el tema vinculat a la tristesa)
L'experiència va ser molt intensa i va haver-hi un alt grau d'implicació per part dels alumnes. Malgrat que haurien d'haver emprat més temps, la valoració general respecte a les "dues" sessions va ser molt positiva.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada