divendres, 11 de maig del 2018

TALLER: MÚSICA, EMOCIONS I EXPRESSIÓ CULTURAL

Aquest taller es va desenvolupar com una transferència del curs de formació Educam les emocions, realizat per un bon grapat de professors de l'IES Josep Maria Llompart amb la col·laboració del CEP de Palma. En aquest cas, dos professors n' Esther Ramis (Anàlisi músical) i en Juan Antonio Arranz (Fonaments de l'Art 1) varem intentar aplicar alguns dels continguts del curs als alumnes de 1r H de Batxillerat (Arts escèniques) ja que tots dos compartien aquest curs.

Els objectius de l'activitat eren:
   -  Connectar amb un mateix gràcies a la música.
   -  Despertar i reconèixer les emocions a través de l’escolta activa de la música.
   -  Identificar unes característiques musicals amb unes emocions.
    - Imaginar per ordenar les emocions provocades per la música.
    - Desenvolupar una consciència corporal que permeti l’expressió d’emocions.
    - Aprendre a deshinibir-se a través de la música i del moviment.
    - Aprendre a treballar en grup, a escoltar el company i a gestionar decisions col·lectives en un temps limitat
     - Establir unes relacions positives i empàtiques amb els altres.
     - Gaudir de la música i de l’expressió corporal.

Tot això sense perdre de vista les assignatures que desenvolupaven casdascú. Per tant, necessitaven almanco duess sessions (que després varen ser-ne més). Una centrada en l'escolta i l'anàlisi musical, on s'anirien identificant uns temes musicals amb determinades emocions, i una altra, on una vegada seleccionades musiques-emocions intentarien desenvolupar l'expressió d'aquestes emocions a través del cos i el moviment, mentre la cara quedaria oculta per una màscara (activitat realitzada pels propis alumnes durant el del tema relatiu a l'art i el teatre grec).
En aquesta segona sessió se partiria del joc dramàtic, continuaria per exercicis d'improvisació i s'avançaria cap a una proposta de coreografia (que només es va poder perfilar mínimament amb el tema vinculat a la tristesa)


L'experiència va ser molt intensa i va haver-hi un alt grau d'implicació per part dels alumnes. Malgrat que haurien d'haver emprat més temps, la valoració general respecte a les "dues" sessions va ser molt positiva.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada